em tečka pé tečka

Pokud máte v poště informace privátního charakteru, smažte je!
(skok na navigaci)

občas mě chytne taková nálada 19.07.2009, 14:26:00 (zběsilosti)

...že mám pocit, jako kdyby mi ujel vlak.

A že je všecko jinak a tak vůbec.

Což to ne že bych si stěžoval. Stěžovat bych si zajisté mohl, ono by se něco našlo. Ale nějak není důvod. Pořád si žiju dostatečně spokojeně, místy i lépe. Akorát je to takový, že si vzpomenu na "starý časy" a říkám si, jak to tehdy bylo fajn.

Jsem zvědav, jestli si za dva roky vzpomenu na tohle jako "starý časy" a budu si říkat, jak to bylo fajn. Je dost možný, že jo. Je taky dost možný, že ujížděcí vlakové nálady vznikají jenom z přetížení skvělými vzpomínkami, a ne z toho, že by to dřív bylo nějak lepší.

No hele. Včera jsem přijel z tábora. Tam to bylo opět fajn, opět asi není moc o čem psát (což vlastně nebylo nikdy, přísně vzato, i když některé minulé roky jsem měl pocit, že by to stálo za detailnější rozepsání), možná jenom to, jak jsem dostal hrneček za věrné služby, tedy za to, že jezdím s tímhle táborem už pátým rokem. Stejné hrnečky dostaly i některé děti :e)

Doma jsem jenom s bratrem. Rodiče jsou někde v tahu.

Maminka už přes půl roku trpí somatizovanou anxietou, o které už jsem jednou psal. Znamená to, že se jí desetiletí pracovního stresu konečně nahromadila tak, že žádný další už její tělo nesnese. Takže je sice psychicky zdánlivě v pohodě, ale bez zjevné příčiny ji strašně bolí noha. A navíc, jakmile má začít něco dělat, přepadne ji strašná slabost. Proto teď tráví většinu času na chalupě v Jesenici a do Kladna se vrací vždycky jenom na chvíli.

Babička z tatínkovy strany propadla stařecké demenci, takže se ze svého útulného bytečku přestěhovala do léčebny. Tatínek za ní teď jezdí skoro každý víkend.

Striktně vzato bychom se s bratrem měli střídat a každý týden jezdit k babičce z maminčiny strany, aby tam někdo jezdil a udělal, co je potřeba. Ale to nějak neprobíhá, protože to po nás nikdo neurguje (protože tu zodpovědnost za urgování na nás maminka přehodila, a to na nás taky nikdo neurguje. je to takové zamotané a neúplně dotažené). Mně třeba se úplně nechce věnovat tomu celé odpoledne (takovýho času! kterej bych jinak stejně bez užitku proflákal) jednou za čtrnáct dní (!!), ale to je spíš nějaká setrvačnost. Hrozně mi totiž vyhovuje "studentský život", při kterém nedělám skoro nic.

Jenže s tím studiem to je taky. Moji první kamarádi jsou skoro všichni mladší než já a skoro všichni budou mít bakalářský titul dřív než já, někteří už ho mají. Moji druzí kamarádi, kteří jsou stejně staří jako já a a na matfyz nastupovali ve stejnou dobu jako já, už jsou magistři. Já se placatím třetím rokem ve třetím ročníku, dle zákona si už platím školné, a stejně si bakalářské studium ještě minimálně o půl roku prodloužím, i když už to vypadalo, že to snad dokončím na podzim.

Pak si čtu Kopřivu a říkám si, proč jsem vlastně nejel na nějakej erasmus taky? A se spolustudenty se nedružím, protože nežiju na koleji – a v době, kdy jsem měl studijní kruh a spolužáky z něj, jsem měl ještě dalších dvacetsedm okruhů přátel, takže jsem neměl čas ani chuť se zapojovat do dalšího okruhu. A místo cestování a lítání s levnými letenkami řeším, že mám málo dovolené, protože jsem se fikaně uvrtal do pracovního poměru. Kterážto práce mě ale velmi baví a vůbec se mi nechce toho nechávat jenom kvůli tomu, že mám málo dovolené.

To je taky studentskej život jak noha.

Jenže ono je to pořád totéž, žejo. Já jsem vlastně spokojenej, akorát mi vadí, že okolo sebe vidím, jak mi utíkají příležitosti k dalším věcem a zážitkům.

.....no, takže jsme doma s bratrem sami a jeli jsme si nakoupit jídlo. Sami. A dokonce mě napadlo, že bychom si mohli vzít maso z mrazáku a něco si uvařit k obědu. To taky nebejvalo.

Vůbec jsem už nějakej dospělej a řeším nějak moc dospělý věci. A děsí mě to, protože to znamená, že už neřeším ty věci, který dospělý nejsou, a že je třeba už nikdy řešit nebudu. A v srpnu mi bude pětadvacet, to je čtvrt století, takže mi bude zbývat už jenom rok studentskejch výhod a pak budu platit čtyři tácy ročně za jízdenku do pražský MHD.

A půlka lidí, se kterými jsme před dvěma lety blogovali společně každý dva dny a navzájem se četli a komentovali a vůbec, s tím sekla. Nebo píše jako já jednou za dva měsíce takovýhle slátaniny, kdo to pak má číst, žejo, koneckonců taky už mi dlouho nikdo neřekl, že bych měl něco napsat, ono totiž není divu, protože když pak napíšu něco takovýhohle, tak to stejně nikdo nechce číst, takže proč by toho ještě mělo být víc, žejo. A osobně odvyprávěné zážitky jsou stejně lepší, možná tak ještě hodit někam fotky.

Jinak vlastně spokojenost. Pro ty, kdo to ještě neví z fejsbuků a z vyprávění a tak, jsem už tři měsíce a čtyři dny šťastně zadaný, dokonce tak šťastně, že plánujem společnou dovolenou u moře někdy v září. Kdybyste někdo chtěli jet s námi, bylo by to super (protože jsem teďka koukal na fotky od guano, která byla na krétě, a hrozně jsem jí to záviděl, a řekl jsem si, že dovolená ve dvou je sice jistě fajn, ale dovolená ve více lidech bude jistě ještě lepší!).

A má stezka k ovládnutí světa zlou javovou aplikací pokračuje víc než dobře. A znovu jsem začal zkoušet hrát go. A vypracoval jsem si teorii, že nesmrtelná duše není a každý ráno se ve vašem těle probouzí úplně nový vědomí, který si jenom myslí, že je to samý jako posledně, protože si to pamatuje z uložených vzpomínek.

A tím bych tento zápisek nemastně neslaně ukončil, protože podle google docs jsem na konci stránky. Ona se sice ta stránka sama od sebe prodlužuje, ale to právě začala až teďka, před dvěma řádky.

Takže až se uvidíme, tak vám to všechno řeknu detailně, a pak se ožerem jak prasata. Co vy na to?

Jo ještě něco: bloguje je debilní! Poslední asi tak dva měsíce špatně generuje RSS s komentáři. A vůbec to tak nějak celé stagnuje a spíš se to rozbíjí než by se to zlepšovalo. Mně ta původní funkčnost plně stačila, ale když se to rozbíjí, tak je něco špatně.

Komentáře

[1] ještěrka (19.07.2009, 14:34:45):
všechno špatně!!
[2] ještěrka (19.07.2009, 14:43:12):
páni. já si od tebe přečtu něco jednou za uherák, protože jsem líná číst takové dlouhé nudle. ovšem s vědomím, že dlouhá nudle u tebe stojí zato. což se potvrdilo i ted.

bloguje už není co bývávalo. ale věci se mění pořád a tak to asi i zůstane. (díkybohu.)

a ke "šťastně zadaný" gratuluju;) (má krátký červený vlasy a potkali ste se v buse/tramvaji? :D )
[3] ox (19.07.2009, 15:01:07):
skoro mám chuť Ti udělat "malá" a "nyny" a říct, že i dospěláckej život má něco do sebe.
[4] matejcik [OpenID] (19.07.2009, 17:03:37):
[2] ještěrko, ne, má blond vlasy asi tak ke krku a potkali jsme se v kině ;e)

[3] ox, ale joo, samozřejmě :e) ale když se ohlídnu a vidím, že co bylo, už nebude, tak je to blbý ;e)
[5] ngvadi (20.07.2009, 00:25:22):
tyjo, to mě chytne nenálada, že nemám vůbec chuť nic dělat, už vůbec ne hledat, kde mi ten blbej spoják háže běhovou chybu, tak si říkám, že se kouknu po blozích a ono u tebe je to podobný... já ti nevim, ono to tak holt asi už bude furt, já se taky vždycky vyděsim, když se přistihnu, jak koukám po těhotenský módě a dětských hřištích okolo domu... od rodičů jsem k svátku dostala žehličku a moje největší přání je teď pračka... vy plánujete společnou dovolenou, my pomalu svatbu... napsals to přesně. co mi vlastně chybí, vždyť úplná spokojenost. jenže ona je děsivá právě ta spokojenost... taky jsem nedávno vzpomínala, jaký to "bejvávalo", na blog se psalo každej den, protože prostě pořád byl nějakej důvod, na n-u, na to, že jsem měla dost jiný kamarády a vůbec ten život šel nějak bláznivějc...
[6] ngvadi (20.07.2009, 00:33:19):
jo jinak tábor, na ten sem taky nedávno vzpomínala - copak letos žádnej bauer neskákal z věže a držka kačenka si dala dovolenou? :P
[7] matejcik [OpenID] (20.07.2009, 00:47:26):
[6] ngvadi, ony i ty děti dospívají ;e) bauer se hrozně zklidnil, sice je pořád rozlítanej, ale už jenom tak nějak normálně rozlítanej. kačí je pořád stejná držka, ale to není už nic zajímavýho ;e)

a co se týká [5] ... no já jsem to myslel trošku jinak, ne že by mě děsila spokojenost sama o sobě.
ale s tím, že "ten život šel nějak bláznivějc" to je celkem přesný.
[8] Michael Eff (20.07.2009, 09:12:31): yuch!
"nesmrtelná duše není a každý ráno se ve vašem těle probouzí úplně nový vědomí, který si jenom myslí, že je to samý jako posledně, protože si to pamatuje z uložených vzpomínek"

Tak jsem z tohodle dostal takový ten aha-moment. Skvělý.

A s tím jídlem jsi mi otevřel oči. Uvědomil jsem si, že dřív jsem bral za právoplatné jídlo instantní polévku. Dnes nad tím skoro ohrnu nos... a co víc. Dneska si všímám toho JAK TO MOJE JÍDLO NA TALÍŘI VYPADÁ!!! Jako že se dívám jestli ten můj výtvor není jen tak kydnutý na porcelán... to nebývalo.

BTW s dovolenou dej vědět. A GO mě naučíš.
[9] matejcik [OpenID] (20.07.2009, 10:05:25):
[8] majku, tak dobře :e)
[10] Tasselhof [OpenID] (21.07.2009, 08:53:00):
na dovolenou jedu v srpnu (snad) a na Krétu. Takže to asi nedopadne ...
[11] Tomas [OpenID] (22.07.2009, 11:35:20): Existencialni krize
Kierkegaard myslim tvrdil, ze existencialni krize je predpokladem k dosazeni dalsiho (vyssiho) stadia zivota. To je ta dobra zprava.
Ta spatna je, ze je to podminka nutna a nikoliv postacujici.
[12] Tomas [OpenID] (22.07.2009, 13:35:26):
Abych neplácal, vzal jsem si na pomoc slavný překladač Britanik...ten to myslím říká jasně a úderně:

"Pocit úzkosti, někdy volal strach, úzkost nebo dokonce bolest je termín, který je společný mnoha existencialistickým myslitelům. Ačkoli jeho vlastnosti betonu mohou měnit se mírně, to je obecně dodržováno být zkušenost naší svobody a zodpovědnosti. Typický příklad je příklad zážitku jeden má když stojí na útesu kde jeden ne jen bojí se odpadnout z toho, ale také se obává možnosti vytáčení sám pryč. V této zkušenosti, že “nic zadržuje mě”, jeden cítí nedostatek něčeho to předurčí vás k jeden vrhnout se pryč nebo stát na místě, a jeden zažije něčí vlastní svobodu."

Hlavně má pravdu s tím betonem.
[13] blazniwka (22.07.2009, 17:42:00):
a tak koukám, že ty pocity jsou všude stejný .) zrovna tak předevčírem jsem si říkala, že je mi dvacet, ale co jsem z toho života náctileté kočičky měla, když jsem si prošla dvěma dost pochybnými dlouhými až až vztahy... žádné měsíční románky plné sexu a duševní euforie... no a teď už jsem na nevázaný vztah snad moc stará nebo líná nebo pohodlná... a pořád tak nějak doufám, že mě ten život sám někam nakopne nebo popožene, ale zatím to nijak nevypadá, tak si tak zevluju a občas se divím a jestli takhle projdu celým životem, asi budu trochu sama ze sebe zklamaná, jenže ta lenost s tím něco dělat je mohutná... pozitivem pro mě zůstává známý fakt, že v humanitních vědách či filosofii dosáhne jedinec vrcholu až v pozdním věku, což prakticky znamená to, že si své zevlování navíc dokáži ještě řádně ospravedlnit ;)
[14] Tom (29.07.2009, 00:39:09):
Já bych v tom existencionální krizi neviděl, spíš jde jen o uvědomění si vlastního stárnutí (dětství v trapu, mládí už taky pomalu protéká mezi prsty) a asi každý krátce po dvacítce to zažil. Navíc matejcik je na tom ještě dobře, má práci, která ho baví, a přítelkyni, mohlo to být o hodně smutnější:)
[15] Ladule (01.08.2009, 21:56:40):
hele, děti.
vy ste šici takový nechutně dospělí a filosofující a uvažující.

se pudu asi říznout, neboco!

(ale taky bych chtěla takovýto psaní furt každou chvíli a urgování po třídenní odmlce a tak.. jeee..)
[16] skřííí (04.08.2009, 16:04:25):
Jo, souhlasím... dřív to bylo impusivnější a stále se něco dělo. Teď se taky stále něco děje ale tak nějak jinak. Nevím jestli mi to chutná, nevím jestli se mi to líbí... ono totiž neni nějak ani čas nad tím přemýšlet. Jen děkuju že ve třídě jsem s mladšíma, moji vrstevníci maj totiž rodiny a všechno to jde do nějakýho stereotypu kterej se mi nelíbí.
[17] Petr (05.08.2009, 15:43:13):
Jo, mate pravdu. Vsechno je nejake jine.
Tento tyden jsem po 14 denni dovolene zase v praci. Desne me to tu nebavi. Tu dovolenou jsem si velice uzil. Sice jen doma, ale venoval jsem se vice synum (dvojcata, 19 mesicu), manzelce, svemu konicku a bylo moc majn. V praci je to desna otrava. Furt to same, nic noveho. Opet je tu ten stereotyp. Programuju a programuju a programuju a uz me to se_e.
[18] Kopřiva (10.08.2009, 11:22:34):
Všechny nás to jednou dožene. Ta dospělost, asi. Ale občas na to ještě zabírá alkohol. Ale jenom občas. Takže to chce asi začít brát drogy:o)

Jinak s tím studiem bych to neviděla tak tragicky. Má dlouholetá stejně stará kamarádka si bude dělat maturitu, až já budu dělat magisterský státnice. Takže mě vůbec nesere, že někdo bude být bakaláře o rok dřív než já:o)
[19] matejcik [OpenID] (10.08.2009, 12:43:07):
teda to se mi poved zápisek, chodí komentáře ještě měsíc poté :e))

kopřivo, mi přijde, že by to ty drogy ještě zhoršily ;e)
[20] ngvadi (11.08.2009, 12:27:26):
mno, bych řekla, že chodí komentáře ještě měsíc poté, protože si vystihl něco, co většina naší blogující generace teďka prožívá... já mám teď z tábora v hlavě dost podobnej zápisek. fakt asi stárnem a dospíváme, achjo.
[21] skřííí (22.08.2009, 21:33:09):
Drogy ? Hmm, dalo by se o tom začít uvažovat. Totálně si vygumovat mozek... co může být lepší ? ngvadi dospívání je otázka jedince... někomu se poštěstí a nedospěje nikdy :)








www.140.cz http://last.fm/ SomaFM commercial free internet radio